Една незабравима разходка с приятели до карстовия извор „Клептуза“, Велинград

Беше един от онези приятни и импулсивни дни, когато с група приятели единодушно решихме, че би било прекрасно, ако си организираме пътуване заедно. В началото някой го подхвърли просто така, но идеята допадна на всички и някак си спонтанно започнахме да кроим планове и да си избираме дестинация. Спряхме се на Велинград, защото е красив град и е известен като най-популярният балнеологичен и спа курорт в страната ни. Преди да поставим обаче официален старт на нашето пътуване, се поинтересувахме и прегледахме няколко сайта на хотели във Велинград като резервация.ком и подобни на него. Там се предлагаха оферти за много добри и луксозни хотели, сред които да избираме, и в крайна сметка си набелязахме няколко оферти на хотели във Велинград, които допаднаха на всички ни. Уточнихме дата, която да е удобна на всеки от компанията ни, и след това единодушно се спряхме на хотел „Роял СПА“ – Велинград, в който да отседнем. И ето това е предисторията как се озовах във Велинград през октомври… сега следва същината на преживяването.

Пътуването решихме да осъществим с влак. Маршрутът, който набелязахме, бе София-Септември-Велинград. От София до Септември пътувахме с влак, след което се прехвърлихме на теснолинейката, която минава през невероятно красиви природни пейзажи. Линията е сред най-живописните жп. линии в България и въобще не преувеличавам, като го казвам! От едната страна на пътя лъкатуши река Чепинска, а от другата страна по склоновете на планината текат поточета и ручеи. Влакът прокарва своя път, разкривайки на пътниците една след друга неповторими гледки.

Пътуването беше истинско удоволствие, но в един момент влакчето спря на нашата спирка. Ние слязохме от него, а то продължи пътя си към Добринище, докато ние се насочихме към избрания хотел „Роял СПА“ – Велинград. Настанихме се в хотела и веднага бяхме любезно обслужени от персонала на хотела. Хората ни посъветваха да посетим природните забележителности в района и ние нямаше как да ги пропуснем. Нетърпеливо се насочихме към квартал „Чепино“, където е разположен едноименният карстов извор „Клептуза“, гордостта на Велинград. Поразяващата и красива природа край езерото ни впечатли много. За да се насладим на великолепната природа, седнахме за обяд край езерото в ресторант „Клептуза“. Разходихме се също из района и видяхме наблизо дървен мост, на който запечатахме красиви моменти от нашето прекарване. Вървейки след него, стигнахме до едно от изкуствените езера, което предлага каране на водно колело. След това продължихме разходката си из Клептуза и се насладихме на гледките, които се отваряха пред очите ни. Вечерта се прибрахме и отпочинахме в хотела, за да имаме сила за следващия ден, когато ни предстоеше да разгледаме още една природна забележителност на града.

Клиптуза 2

Когато слънцето изгря, се събудихме бодри и свежи, така че с компанията се насочихме към старата българска крепост Цепина. Тя е разположена на върха в Баташката планина (Родопите), от която се разкрива спираща дъха панорама! Всички бяхме много впечатлени и останахме известно време на върха, за да се порадваме на природата. Когато гладът започна да взима превес над нас, преценихме, че е време за хапване и потърсихме най-близкия ресторант наоколо. Оказа се, че това е ресторант „Чинарите“, в който се насладихме на вкусната обедна трапеза. Обслужването там беше на невероятно високо ниво, храната също бе добра и в щедри порции. Останахме захласнати от музиката и разнообразните вкусни ястия. Нахранихме се обилно, а след това се отдадохме на несравнимо спокойствие и релакс в нашия хотел „Роял спа“ Велинград, известен с модерния си спа център. Разнообразните спа процедури ни доставиха неповторимо усещане за отпочиналост и спокойствие.

На другия ден след здравословна закуска си направихме разходка из красивата и чиста природа на града. По пътя се спирахме, за да отпием минерална вода от многобройните паркови чешмички наоколо, а покрай разходката ни дори се заговорихме със случайно преминаващи местните жители. Те ни разказваха за невероятните лечебните свойства на минералните води и как помагат за лечение на различни заболявания. Хората бяха много любезни и гостоприемни и докато се усетим, вече ни разказваха свои вълнуващи истории и приключения. С това ново запознанство завърши нашата мини екскурзия във Велинград.

Тази разходка бе прекрасно преживяване, по време на което запечатах неповторими моменти с моите приятели. Единодушно решихме, че с удоволствие бихме посетили отново този красив планински град.